Care sunt cele mai bune anvelope de vară pentru 2019?

Odată cu încălzirea vremii, e timpul să schimbăm anvelopele de iarnă cu cele de vară. Producătorii recomandă ca înlocuirea pneurilor să fie făcută odată ce temperatura de afară depăşeste 7 grade Celsius.

Anvelope vara

Este limita de la care cauciucurile de iarnă nu mai sunt eficiente la frânare, în viraje, în caz de subvirare sau supravirare a autoturismului. De ce? Deoarece compoziţia chimică a pneurilor le face să se comporte diferit în condiţii de temperatură crescută: peste 7 grade Celsius, cauciucul se întăreşte şi nu mai oferă acelaşi grad de aderenţă pe carosabil. Evident, şi distanţa de frânare creşte simţitor.

Aşadar, e timpul să trecem la anvelopele de vară. Dacă cele de anul trecut nu sunt uzate, le poţi folosi fără probleme. Dacă nu, evident, va trebui să achiziţionezi altele noi. Însă ce să alegi din sutele de modele ale zecilor de producători? Trebuie să ţii cont de mai mulţi factori atunci când vrei să faci o comparaţie.

În primul rând, trebuie să ştii că anvelopele se comportă diferit, fie că e vorba de rulare pe carosabil, de virare sau de frânare. Compoziţia cauciucului şi modelul striaţiilor le conferă mai multă sau mai puţină aderenţă, rezistenţă la rulare, rezistenţă la acvaplanare şi distanţă de frânare. Acestea sunt de altfel şi criteriile care departajează anvelopele. De aici rezultă şi gradul de siguranţă, manevrabilitatea, confortul şi consumul de combustibil. Toate sunt influenţate de anvelopele folosite.

Testele realizate de diversele companii producătoare de maşini, de revistele de specialitate sau de instituţiile cu atribuţii în omologarea produselor ne dau o idee despre calitatea şi eficienţa pneurilor.

Cum trebuie să se comporte o anvelopă de vară ca să fie considerată bună? Păi în primul rând, să aibă o distanţă de frânare cât mai scurtă. E clar că dacă de la 100 km/h până la oprire completă îţi trebuie 45 de metri, anvelopele nu sunt foarte eficiente. Distanţa optimă pentru evitarea unui accident ar trebui să fie în jur de 36-37 de metri. Un alt criteriu este rezistenţa la acvaplanare. Cu cât cantitatea de apă de pe carosabil (în condiţii de ploaie) e mai mare, cu atât există riscul apariţiei acvaplanării, adică a lipsei aderenţei cauciucurilor la sol. Cele mai bune rezultate în acest caz le au anvelopele de vară direcţionate, care au un model al striaţiilor ce elimină apă mai eficient. Testele arată că vehiculele echipate cu pneuri direcţionate sunt mult mai uşor de controlat în condiţii de ploaie decât cele cu anvelope nedirecţionate. De altfel, majoritatea producătorilor au început să ofere doar modele direcţionate. Nu uitaţi, montajul este foarte important: anvelopele direcţionate au pe ele o săgeată care indică direcţia de rulare. Dacă sunt montate greşit, eficienţa lor scade.

Dacă eşti în pană de idei şi nu ştii ce fel de avelope să alegi pentru maşina ta, poţi consulta lista de mai jos a celor mai bune branduri de pneuri din lume.

Poţi opta între anvelopele Viatti sau Lassa.

Dacă-ţi doreşti calitate turcească pentru maşina ta, poţi opta pentru pneuri marca Lassa. Una dintre caracteristicile principale ce situează marca Lassa ca lider în producţia de anvelope este serviciul perfect oferit clienţilor. Calitatea Lassa este certificată de numeroase premii naţionale şi oferă utilizatorilor anvelope de top în peste 60 de țări prin sute de distribuitori.

Un raport excelent preţ-calitate îl oferă şi pneurile marca Viatti. Anvelopele Viatti de clasă premium combina nivelul excelent de siguranță, confort și preț exclusiv. Anvelopele Viatti au fost create luând în considerare condițiile climaterice toride de vară, specifice acestei regiuni. Creatorii brandului asigură confort indiferent de condițiile meteorologice și starea drumurilor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here