INFOGRAFIC 10 drepturi pe care le ai şi de care trebuie să ţii cont când îţi planifici vacanţa

Chiar dacă vrei să călătorești pentru a-ți vizita familia sau ai parte doar de o evadare de weekend prin țările vecine, trebuie să ții cont de doar câteva lucruri pentru a avea cea mai bună excursie. Iar asta constă în buna informare, ceva bănuți și alegeri întelepte.

drepturi vacanta fericita

Călătoriile pot fi costisitoare atunci când ne gândim la zbor, cazare și mâncare, să nu mai vorbim de alte cheltuieli mici, suveniruri și preturile taxiurilor. Cel mai bun mod de a petrece vacanță este să nu iti faci griji pentru fiecare bănuţ pe care-l dai.

Vacanța este o perioadă de relaxare, de eliberare de stres și știm bine că există reglementări europene și naționale care te protejează în astfel de cazuri.

Ai dreptul la informare – Agențiile de turism trebuie să includă în oferta lor un set strict stabilit de informații precontractuale care includ, printre altele: itinerariul, mijloacele de transport, tipul unităților de cazare și categoriile de clasificare ale acestora, servicii de masă oferite, preț și altele.

Ai dreptul să închei un contract – Agențiile de turism trebuie să-ți ofere un contract care va include anumite informații obligatorii.

Ai dreptul să ți se ofere un set de informații obligatorii înainte de a pleca în călătorie.

Ai dreptul să reziliezi contractul, dacă agenția majorează prețurile din contract cu peste 10%, indiferent de motivul majorării.

Ai dreptul să reziliezi contractul sau să accepți noile condiții, dacă agenția de turism modifică una dintre prevederile esențiale ale contractului, precum categoria de clasificare a hotelului sau itinerariul.

Ai dreptul să reziliezi contractul în orice moment, dacă nu mai poți pleca în călătorie, dar agenția îți poate cere o despăgubire de maxim valoarea pachetului de servicii turistice.

Ai dreptul ca prețul să rămână neschimbat de la momentul semnării contractului, cu o singură excepție: dacă modificarea este prevăzută în contract și are loc ca urmare a schimbării costurilor de carburant, taxelor de aeroport, port sau de turist ori a variațiilor de curs valutar.

Ai dreptul ca prețul să nu fie modificat în cele 20 de zile care preced data plecării.

Ai dreptul ca toate serviciile menționate în contract să fie prestate la calitatea și în condițiile stabilite. Dacă hotelul nu are dotările menționate, camera este murdară sau neîngrijită sau nu ți-au fost oferite excursiile opționale plătite, ai dreptul să soliciți agenției de turism variante alternative sau să ți se restituie o parte a prețului plătit.

Ai dreptul la rambursarea sumelor plătite sau la repatriere în cazul în care agenția de turism dă faliment.

Infographic_Probleme_in_VacantaRGB (1)-page-001

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here