8 trucuri pentru a te lăsa de fumat mai uşor

Cum a te lăsa de fumat este unul dintre cele mai grele lucruri pe care le poţi face, vei avea nevoie de câteva trucuri pe care să le foloseşti înainte de a încerca acest lucru.

Renunta La FumatDatorită campaniilor agresive, dar şi al preţului ţigărilor, tot mai multă lume încearcă să se lase de fumat. Am pregătit 8 trucuri care vor răspunde la întrebarea “Cum pot să mă las de fumat?”.

1. Găseşte o motivaţie

Ai nevoie de un motiv puternic pentru a putea renunţa la fumat. Acesta poate fi simplu, numai că trebuie să ţi-l impui. Te poţi lăsa de fumat pentru a proteja familia de fumatul pasiv sau pentru a reduce riscul de cancer pulmonar, al bolilor de inimă sau al altor boli similare.

De asemenea, te poţi lăsa de fumat pentru a arăta şi pentru a te simţi mai tânăr. Va trebui să alegi un motiv care pentru tine este suficient de puternic pentru a compensa nevoia de a aprinde o ţigară.

2. Ia în considerare terapia de înlocuire a nicotinei

Când vrei să te laşi de fumat, renunţarea la nicotină îţi poate da dureri de cap sau afecta starea de spirit. Este foarte greu să scapi de pofta “de a trage”. Terapia de înlocuire a nicotinei poate stopa aceste impulsuri.

3. Interesează-te de pastilele cu prescripţie care te pot ajuta

Medicamentele pot reduce pofta de ţigară sau pot uşura simptomele de sevraj, cum ar fi depresia sau problemele de concentrare.

4. Împărtăşeşte faptul că vrei să te laşi de fumat cu prietenii

Spune-le prietenilor, membrilor familiei şi chiar celor de la locul de muncă faptul că vrei să te laşi de fumat. Astfel aceştia te vor încuraja, mai ales atunci când eşti tentat să aprinzi o ţigară.

De asemenea, te poţi alătura unui grup de sprijin sau să încerci să discuţi acest lucru cu un consilier. Aceştia folosesc anumite strategii pentru renunţarea la fumat şi chiar şi câteva sesiuni te pot ajuta.

5. Evită alcoolul sau alţi declanşatori

Când bei este mai greu să îţi urmezi obiectivul de a te lăsa de fumat, aşa că încearcă să limitezi alcoolul, mai ales atunci când eşti încă la început. De asemenea, dacă obişnuieşti să fumezi la cafea, încearcă să treci la ceai timp de câteva săptămâni. După masă încearcă să găseşti altceva de făcut, cum ar fi spălatul pe dinţi, o plimbare, gumă de mestecat sau chiar trimiterea unui mesaj pe telefon.

6. Curăţă orice urmă care te poate conduce către ţigări

După ce ai luat decizia de a nu mai fuma, aruncă toate scrumierele şi brichetele pe care le ai. Curăţă hainele care miros a fum, covoarele, draperiile şi tapiţeria. Foloseşte odorizante pentru a scăpa de acel miros familiar. La fel şi în maşină. Nu ar trebui să vezi sau să miroşi ceva ce aminteşte de fumat.

7. Intensifică activităţile de zi cu zi

Fiind activ se poate reduce pofta de nicotină şi poţi trece mai repede peste unele simtome ale sevrajului. Atunci când vrei să îţi aprinzi o ţigară, mai bine te duci la alergat, faci un sport sau chiar plimbi câinele. Acest lucru te va ajuta şi la pierderea în calorii, respectiv vei opri creşterea în greutate pe măsură ce renunţi la fumat.

8. Alege o recompensă

În plus faţă de toate beneficiile pentru sănătate, unul dintre avantajele de a renunţa la fumat este că vei economisi bani. Există chiar şi calculatoare online care te vor ajuta să îţi dai seama cât de mulţi bani vei economisi.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here