3 moduri de a-ţi menţine inima sănătoasă

Inima este muşchiul cel mai greu de lucrat în corpul tău. În cazul în care vrei să ajungi la 100 de ani, inima trebuie să îţi bată mai mult de 3 miliarde de ori. Chiar şi aşa, inima devine vulnerabilă în funcţie de alegerea stilului de viaţă.

Inima Sanatoasa1. Trebuie să cunoşti care sunt riscurile

Mulţi dintre factorii de risc sunt:

– Tensiune arterială crescută
– Colesterol ridicat
– Fumatul
– Inactivitatea fizică
– Obezitatea
– Diabetul
– Cunoscuta boală vasculară periferică
– Antecedentele avute de membrii familiei

Cu toate acestea, la femei, sarcina poate oferi informaţii critice cu viitorul sănătăţii cardiace şi metabolice al unei femei. Aceasta este o oportunitate pentru femei să preia controlul şi să îşi modifice stilul de viaţă, înainte de a ajunge la o perioadă critică.

2. Trebuie să cunoşti simptomele

Simptomele unui atac de cord sunt similare atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi. Simptomele unui atac de cord sunt presiunea în piept sub formă de strivire sau o senzaţie de stoarcere în mijlocul pieptului (mai ales presiunea care se agravează în timpul efortului).

În orice caz, femeile pot experimenta unele semne de avertizare neobişnuite care nu trebuie trecute cu vederea, cum ar fi:

– Dureri în gât, asupra maxilarului sau a braţelor, care durează mai mult de un minut, nu dispar sau se înrăutăţesc
– O transpiraţie rece sau greaţă

3. Trebuie să cunoşti cum să îţi păstrezi inima sănătoasă

Mass-media aduc o mare atenţie asupra importanţei exerciţiilor şi menţinerea unor obiceiuri bune de alimentare pentru o inimă sănătoasă.

Doctorii sugereasa mersul vioi pe jos timp de 30 de minute pe zi, de 5 ori pe săptămână sau 75 de minute de exerciţii intense pe săptămână. Pentru varietate, poţi alege diferite opţiuni de grup distractive, cum ar fi aerobicul, care este disponibil la sălile de sport locale.

La numai două săptămâni după ce te laşi de fumat, riscul de atac de cord scade. Inima şi întregul corp recuperează foarte repede după ce te laşi de fumat.

Glicemia, colesterolul şi greutatea pot fi controlate printr-o dietă sănătoasă. Consumă cât mai multe legume, fructe, lactate cu conţinut scăzut de grăsimi, cereale integrale bogate în fibre şi carne slabă cum ar fi cea de peste şi limitează-te când vine vorba de grăsimi saturate, pe care le găseşti în fast-food, carne şi produse lactate bogate precum brânza, untul şi îngheţata, acizii graşi, alcool, zahăr şi sodiu.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here