3 moduri de a-ţi îmbunătăţi memoria

Creierul uman este unul dintre instrumentele cele mai misterioase şi puternice pentru om. Acest organ interpretează realitatea prin sinapse şi neuroni, formând gânduri subiective.

CreierFolosind până la 20% din energia total consumată de corp, creierul este mereu în lucru şi în schimbare. Pe măsură ce creştem, conexiunile dintre regiuni ale creierului se susţin reciproc, până la o anumită vârstă la care, fie în mod natural sau prin boli ale pierderii de memorie precum Alzheimer, vom începe să pierdem controlul amintirilor.

Totuşi, nu este o regulă ca deteriorarea creierului să aibă loc la o anumită vârstă, aşa că îţi prezentăm trei moduri în care îţi poţi îmbunătăţi memoria, prin schimbări ale stilului de viaţă:

1. Autocunoaşterea

Înţelegerea modului în care creierul tău stochează amintirile este crucială pentru îmbunătăţirea funcţiei de memorie. Pe măsură ce experimentezi lumea, informaţiile senzoriale primite sunt codificate prin memoria de scurtă durată, vizual şi acustic, şi păstrate în diferite regiuni ale creierului. Actul de memorare este un exerciţiu util pentru îmbunătăţirea memoriei în sine.

2. Reducerea stresului

Stresul are un efect negativ semnificativ asupra formării memoriei. În cazul în care o emoţie puternică este prezentă din cauza unei întâmplări, neuronii activi produc în timpul acestui eveniment legături puternice între ei. Când vei încerca să îţi aminteşti ceva, neuronii vor face mai uşor şi mai rapid aceleaşi conexiuni. Aceste conexiuni pot fi dezastruase pentru cei care suferă de tulburări de stres post-traumatic sau dacă sunt dependenţi de droguri.

Meditaţia este o formă de pregătire mentală, care de asemenea pare să crească controlul asupra resurselor creierului. Meditaţia are capacitatea de a consolida circuitele neuronale şi de a îmbunătăţi procesele adiţionale selective.

Faptul că asculţi muzică îmbunătăţeşte, de asemenea, diverse aspecte ale memoriei prin conexiuni abstracte din creier între regiunile acustice, semantice şi de procesare a limbajului. Cercetările arată că copiii care au participat la un an de formare muzicală instrumentală au memoria verbală îmbunătăţită, în timp ce pentru cei care au întrerupt formarea muzicală nu au existat astfel de îmbunătăţiri.

3. Dietă şi exerciţii

Exerciţiile au demonstrat faptul că îmbunătăţesc performata cognitivă în raport cu codarea şi regăsirea informaţiei şi promovează supravieţuirea neuronilor nou-născuţi şi ajută la formarea de noi amintiri. Activitatea fiziologică şi o dietă sănătoasă ajută la creşterea fluxului de sânge şi de oxigen în creier.

Nivelurile de consum în exces de grăsimi şi calorii sunt nocive pentru funcţia de memorie.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here